piątek, 18 marca 2011

Pieśni Indian - Dakota




Śpiew wojenny Dakota
Miałem się
Za wilka.
Ale nic nie jadłem
I dlatego
Nie mogę ustać
Na nogach.
Miałem się
Za wilka,
Ale
Sowy
Pohukują
I
Boję się nocy
.

































Żyję życiem świętym

Żyję życiem świętym.
Wpatrywałem się w niebo.
Żyję życiem świętym.
Mam wiele koni.

Przychodzą tańcząc
Patrz, jak
tańczą.
Przychodzą rżąc,
przychodzą –
Naród Koni.
Patrz, jak
tańczą.
Przychodzą
rżąc.
Przychodzą.


















Pieśń SIEDZĄCEGO BYKA
Wojownikiem
byłem.
Teraz
wszystko skończone.
Ciężkie czasy
nastały.

Nadchodzą bizony
Słuchaj, powiedział, nadchodzą bizony.
To jego słowa, nadchodzą bizony.
Idą, stają, nadchodzą.
nadchodzą bizony.

Tylko ziemia przetrwa
Starzy ludzie
mówią
tylko ziemia przetrwa.
Mówiliście prawdę.
Nie mylicie się.


2 komentarze:

  1. Pomyliłeś słowa-to co przytoczyłeś to nie jest "pieśń" wojenna.W oryginale to brzmi"hokka-hey!!!Hadree hadree succomee...itd-a to na pewno nie są słowa przytoczone przez Ciebie!!!Dlatego mam prośbe żebyś nie wprowadzał ewentualnych czytelników w błąd!!!PRAWDZIWI-jak my to nazywamy-Indianie nie żalili się-a tym bardziej przed "wrogiem".

    OdpowiedzUsuń
  2. I jeszcze jedno-pokazujesz obrazki kobiet "indiańskich"z piórami-skąd to wziąłeś???Gdybyś się nie zgadzał-a to mój adres e-mail cholewa-darek@tlen.pl

    OdpowiedzUsuń