środa, 16 listopada 2011

INDIAŃSKIE NAZWY MIESIĘCY



SZOSZONI


Styczeń - Księżyc Płatków Śniegu - bo sjidi mi ha 
Luty - Księżyc, w Którym Kojot Ma Dziecko - ija duxru wa mi ha 
Marzec - Księżyc w Którym Wszystko Staje Się Zielone - bwi k makandi mi ha bi ma du ruwa       wa no an mi 
Kwiecień - Księżyc, w Którym Górskie Owce Mają Swoje Młode - dimbi wa sopita 
Maj - Księżyc, w Którym Antylopy Mają Swoje Młode - gwa d na bi ma ndarua wa n an mi ha 
Czerwiec - Księżyc, w Którym Jelenie Mają Swoje Młode - dihi ya bi ma du nua wa no`an mi ha

Lipiec - Księżyc Żytniej Trawy - wa bi mi ha 
Sierpień - Księżyc Małego Lata - na ga ha da thun 
Wrzesień - Księżyc Kopiących w Trawie Królików- ka mu bi ma di huwa dan 
Październik - Mały Księżyc - na ga ha mi ha 
Listopad - Miesiąc Rozmnażania Się Saren - bia mi ha 
Grudzień - Bardzo Zimny Księżyc - goa mi ha 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz